Mag je een kip uit de vriezen buiten de kolkast laten ontdooien ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Erna55
8 jaar geleden
Bedoel je een hele kip of iets als een kipfilet ?
paulus811
8 jaar geleden
Dat maakt voor het antwoord weinig uit Erna
Erna55
8 jaar geleden
Een kipfilet is sneller helemaal ontdooid dan een hele kip.
De temperatuur van de binnen en buitenkant van een hele kip die ligt te ontdooien kan nogal veel verschillen.

Het beste antwoord

Natuurlijk kan en mag dat, maar erg slim is het niet ivm bacterieën.

Er zijn meerdere manieren om kip te ontdooien, waarvan gewoon op een bord of in een container in de koelkast [onderin] de beste is.
Ook kun je kip in de magnetron ontdooien of onder stromend water. Verder is kip ontdooien in de pan ook nog mogelijk.
Kip ontdooien in de koelkast kan een aantal uren duren, afhankelijk van het gewicht.