Zelfgebakken speltbrood wordt snel droog. Wat kun je toevoegen om dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Antwoorden (2)

Voeg een klontje roomboter toe, dat helpt tegen snel droog worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je echt iets wilt toevoegen, kneed dan vitamine C (één of twee tabletten, even onder een vijzel bijv malen) erdoor. De broodverbeteraar die bakkers gebruiken bestaat namelijk voor het grootste deel uit vitamine C

Een andere optie is een klontje boter of een scheutje olie (dit houdt voornamelijk de korst wat zachter)

zelfgebakken brood is inderdaad snel droog. Een tip om het langer vers te houden is om het brood, na het afkoelen, zo snel mogelijk in sneetjes te snijden, en dan in te vriezen. Ontdooid brood heeft zo opnieuw een verse smaak.
Probeer ook eens minder brood in een keer te maken (als je zelf in de oven bakt), pas dan wel de baktijd aan. Maar het is het proberen waard