Kan iemand me het recept geven van een groentetaartje zoals op deze foto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't zal wel moeilijk zijn om het precieze recept te geven... probeer het ook al tijden met het recept van de Groene curry met paksoi stoommaaltijd van AH.

Antwoorden (2)

de link is niet precies hetzelfde, maar dan heb je toch een idee wat erin moet. ipv de grote taart in het recept kun je ronde (uitsteek)vormpjes gebruiken om 1-persoonstaartjes te maken
anneliez
12 jaar geleden
Groetentaartje.

Ingrediënten:

200 gram diepvries doperwten
250 gram ricotta
100 gram feta
4 eieren
75 gram veldsla
2 eetlepels balsamico-azijn
2 eetlepels olijfolie
boter
bloem

Bereidingswijze:

Verkruimel de feta. Vet 4 kleine ovenschaaltjes in met boter en bestrooi ze met bloem. Verwarm de oven voor op 200 graden C. Kook de doperwten in een pan met water in 5 minuten zacht en gaar en giet ze af. Pureer de ricotta met feta en eieren tot een smeuige massa. Schep de helft van het kaasmengsel in de ovenschaaltjes. Zet een hand doperwten apart en pureer de rest met het met het kaasmengsel en schep het in de ovenschaaltjes. Bak de taartjes in het midden van de oven in 30 minuten gaar. Verwijder de worteltjes van de veldsla. Meng de veldsla met de azijn en olijfolie en verdeel het over 4 bordjes. Leg op elk bordje een taartje en verdeel de doperwten erover.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/voorgerechten/warm/groentetaartje-11964.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Groetentaartje moet natuurlijk zijn groententaartje.