Kan je gekookt gevolgte/vlees lang in de diepvriew bewaren?

Ik ben van plan om op één dag in de week een heleboel maaltijden klaar te maken voor de gehele week.

Ik ben van plan om:
-Rijst of aardappelen te koken
-kipfilet of biefstuk/gehakt te bakken met kruiden op
-groente te bakken (boontjes, wortels,..)

Als ik al dit gekookt voedsel in een tupperware bewaar en ze direct in de diepvries zet, en bv. één week later dit in de microgolfoven opwarm, ben ik dan zeker dat er geen bacteriën op het voedsel zitten of dat de smaak verdwenen is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
6.5K

Het beste antwoord

rijst gaat goed in de vriezer, (gebakken) aardappelen niet.
Verder kun je gebraden vlees heel goed invriezen en opwarmen. Sommige dingen gaan beter dan anderen. Groentes zou ik niet invriezen, die zijn vaak niet lekker meer als ze ontdooid zijn, en zo lang is de kooktijd vaak niet.
anneliez
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gekookt, gebakken of gegrilld vlees of gevogelte kun je ongeveer 3 maanden in de diepvries bewaren, wel is het belangrijk dat je voor het invriezen het vlees snel terug gekoeld hebt en dat je hygiënisch te werk gaat, dit doe je door het vlees in een afgesloten, luchtdichte bak, in een bak met koud water te plaatsen, dit kan in diepvriesdoos of diepvrieszak.