Hoeveel vet ongeveer bevat gelei-achtige bottenbouillon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Amadea
9 jaar geleden
Van welk dier afkomstig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
runderbotten en schenkel, grote pan gemaakt, heel lang laten inkoken en in porties ingevroren om in gerechten/soep te verwerken. moet heel veel mineralen bevatten uit de botten, maar ik ben erg benieuwd naar het vetgehalte!

Het beste antwoord

Dat is maar moeilijk te vinden. In het Nederlands leidde mijn zoektocht niet naar een antwoord. In het Engels kon ik de voedingswaarde van runderbotten vinden:
100 gram bevat 7 gram vet (waarvan 3 gram verzadigd en 4 gram onverzadigd).
http://nutritiondata.self.com/facts/custom/2422691/0?quantity=9.0
Eén kop zelfgetrokken bouillon ervan geeft 69 kilocalorieën, waarvan 4 gram door vet.
http://www.myfitnesspal.com/en/food/calories/homemade-beef-bone-broth-with-2-tsp-salt-173627613
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geweldig, dat je dit gevonden hebt!
dankjewel.