Hoe maak je bakbloedworst nog lekkerder?

Ik eet regelmatig bakbloedworst op brood omdat ik dat heerlijk vindt maar ik bak het eigenlijk altijd hetzelfde, drie tot vier minuten aan beide kanten baken in de olijfolie.
Wie weet een simpele manier om bakbloedworst nog lekkerder te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
16.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gat..fur.....dammuh........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je het geproefd dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje. Echt lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beleg je boterham eerst met een blaadje sla en tomaat. Leg daarop de bakbloedworst en snipper daar wat uitjes overheen. Vervolgens gratineer je het met schijfjes augurk en overgiet het met slasaus. Je kunt dit nog met diverse hartige dingen aanvullen. Eigenlijk geldt: hoe meer ingrediënten je toevoegt hoe lekkerder het wordt. Het beste resultaat behaal je door uiteindelijk de bakbloedworst er tussenuit te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
------------------------------> ''bakbloedworst ''. het WOORD alleen al.........
roept alleen maar ''gadverdamme'' bij me op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet borstvoeding bij mij ook en toch heb ik daar vroeger van genoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige Surinaamse toko's verkopen Surinaamse bloedworst. Dit is een echte aanrader. Je moet wel even informeren hoe je hem het beste kunt koken want anders wordt het één grote smurrie. Vaak hebben ze al gekookte bloedworst. Echt een aanrader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist als mensen "gatverdamme" en "walgelijk" roepen wordt ik wel nieuwsgierig hoe het smaakt... Toch maar aan moeke vragen of ze het een keer wil kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo
lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom van de boerderij,en ben er als kind mee opgevoed.
Wij wisten niet beter,en ik heb het altijd gelust.
Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er van gruwen.
Vooral als je ziet dat het bloed opgevangen wordt in een emmer en een dag in de kelder stond,tot er de andere dag bloedworst van werd gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blegh...eef...nou lust ik het spontaan niet meer..

Het beste antwoord

Appelschijfjes erbij is inderdaad lekker. Wat óók nog lekker is, geraspte kaas tegen het einde van de baktijd erover heen strooien, lekker als dat wat smelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een Goudreinet erbij bakken. Mmmmmmm...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder bakte appelschijfjes mee. Vond ik altijd heel lekker.
Dat doet me denken dat ik het al heel lang niet meer gegeten heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een schijfje appel erop. Heerlijk
Ook kun je de de bloedworst mat wat sambal insmeren of als je 'heet' verdraagt kun je het bakken met madam genet of adjoema (te koop in de toko) Uitje en ev. knoflook erbij. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor de reactie en voor de stoeptegel op het antwoord van TegenXinnig. Ik heb er smakelijk om gelachen.
Met voedsel (net als met veel andere zaken)kun je soms stellen dat een bepaalde manier van bereiden de beste is.
Echter, om de sleur te beperken en kontakt te krijgen met je persoonlijke smaakbeleving kan het heel nuttig zijn om verschillende manieren uit te proberen. Zo onstaan ook nieuwe recepten. Je kunt dan denken in smaak, structuur, kleur, geur, ingrediënten ect.
Het heeft erg veel te maken met een stukje kennis (met welke combinatie van kruiden bijvoordeeld kun je wel, niet, minder goed werken.
Kun je het iets langer bakken of op een iets hoger vuur, de structuur van de buitenkant veranderd (het krokante laagje wordt dikker en dus ook de smaak veranderd, net als bijde aardappel is juist het korstje vaak zo lekker (tenzij verbrand)
Na een tijdje uitproberen ga je het weer eens op de oude manier doen, je hebt in de tussentijd veel variatie gehad en als je door proberen andere leuke smaken hebt ondekt, dan kun je het afwisselen.
Ook kun je anders combineren bijvoorbeeld, neem eens ander brood, of beter bak zelf een brood met kruiden die goed passen bij de smaak van bloedworst.
Een tweede aspect is creativiteit, gebruik van sausjes, garnituur etc. om uiterlijk en dus ook smaak, (want we proeven heel veel met onze ogen) te verbeteren.
In bepaalde gevallen kom je er na expirimenteren achter dat sommige gerechten het best smaken door ze op een bepaalde manier te bereiden je variatie haal je dan gewoon door andere dingen te eten die je ook heel lekker vind.
Zelf ga ik vaak met de seizoenen mee, juist in een bepaalde tijd is vers en goed voedsel te vinden en te koop en het zal het duidelijk zijn dat een bak snert beter smaakt als je uit de kou komt dan een frisse griekse salade met fetah en rozijnen.
Kortom vele factoren bepalen wat en hoe iets het best tot zijn recht komt en er zijn al veel ideen in boeken e.d. beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal lekkere recepten hierboven.
Alhoewel ik eerder de appelspijs... erbij zou serveren en niet samen bakken.
Als 'english breakfast' met witte bonen in tomaatsaus is ook niet slecht.
Toevoegen van een beetje suiker en kaneel :zo eten we het in Vlaanderen

Toegevoegd na 23 minuten:
Let wel...in Vlaanderen worden beulingen dikwijls met kaneel toegevoegd verkocht.

Toegevoegd na 49 minuten:
lekker receptje :zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boter laten smelten een klein beetje sambal erbij en daarin bakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schijf ananas erop met een plakje kaas erover...ananas erop leggen ná het om en om bakken en dán de plak kaas!...mmmm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee! Dat zal ik zeker proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mm..ananas!
Bij de al genoemde schijf goudrenet, kun je ook nog een paar plakjes gerookt spek krokant bakken. Giet het overtollige vet weg en bak de opengesneden broodjes even in de bijna droge pan. Zmakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel lekker is om er een soort goulash van te maken.

Je hebt nodig;

3 plakken bakbloedworst à 200 gr. 1 grote ui, 1 t. knoflook,
1 pakje paprikamix uit de diepvries ( of verse reepjes) 1/2 pak aardappelpartjes, 1 blik gepelde tomaten,

Bloedworst in reepjes snijden, ui in ringen en knoflook fijn snijden. In braadpan wat braadvet verhitten en de bloedworst al omscheppend ca. 2 min. bakken. Uit de pan scheppen en onder aluminiumfolie warmhouden. In het bakvet at boter bijvullen en er de ui, knoflook, paprikamix en de aardappelpartjes al omscheppend zo`n 5 min. bakken. Paprikapoeder en karwijzaad erdoor roeren en ca.1 min. meebakken. Tomaten toevoegen en met het deksel erop alles in ca. 10 min. gaarstoven. Bloedworstreepjes toevoegen en nog 2 min. meeverwarmen. Op smaak brengen met zout en evtl. wat cayennepeper. Lekker met knapperige sneetjes ciabatta of een pistolet.
amc
14 jaar geleden
Beleg je boterham eerst met een blaadje sla en tomaat. Leg daarop de bakbloedworst en snipper daar wat uitjes overheen. Vervolgens gratineer je het met schijfjes augurk en overgiet het met slasaus. Je kunt dit nog met diverse hartige dingen aanvullen. Eigenlijk geldt: hoe meer ingrediënten je toevoegt hoe lekkerder het wordt. Het beste resultaat behaal je door uiteindelijk de bakbloedworst er tussenuit te halen. (Ik heb dit eerst als reactie gegeven, maar ik ben er na een nachtje slapen toch van overtuigd dat dit het beste antwoord is)