waarom is mijn zelfgebakken tulband zo droog?

Dit gebruik ik als beslag: 250 gr boter 250 suiker 3 eieren 375 gr bloem80 gr maizena 2 theelepels bakpoeder

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vermoedelijk bak je hem te lang. Hoelang bak je hem?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik doe ook wel een (stuk) appel door de cake heen. Proef je niet maar maakt de cake een beetje klef.

Het beste antwoord

Iets meer eieren erin dan het recept aangeeft(dus bijv. 5 i.p.v 3) en zonnebloem olie als boter vervanger maakt dat de cake of tulband in dit geval niet te droog wordt... Iets eerder uit de oven halen dan de aangegeven baktijd dus nèt niet te gaar wil ook wel helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zit te weinig ei in het recept en teveel bloem.
Het moet zijn :
250 gram boter
250 gram suiker
250 gram bloem (10% van de bloem kan vervangen worden door maizena voor een luchtig effect)
2 theelepels bakpoeder
5 eieren

Een cake bestaat altijd uit gelijke delen. Dus 1 deel bloem 1 deel suiker zoals hierboven staat.Als je die regel aanhoud kan je cake niet mislukken.

Veel succes nog met bakken !
Groetjes, Pinda