Waar kan ik citroensuiker kopen?

Voor een (hopelijk) lekker toetje heb ik citroensuiker nodig. Waar kan ik dat kopen? Ik ben al bij een reformwinkel en een toko geweest, maar die hebben het niet.

(Ik bedoel dus in welk soort winkel ik het zou kunnen proberen.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
4.5K
Reddie
9 jaar geleden
Volgens mij is dat gewoon suiker met òf citroensap, òf citroenrasp.
De combinatie ligt volgens mij niet in de winkel.
fremar
9 jaar geleden
http://www.bakkenzoalsoma.nl/2012/12/citroensuiker-zelf-maken.html/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel te koop, zie bijv deze webshop:
http://www.biovoordeel.nl/citroensuiker-van-cook-p-2647.html Maar ik zou het graag in een echte winkel willen kopen, omdat ik anders zoveel verzendkosten moet betalen voor één potje.

Het beste antwoord

Albert Hein,bij de bakafdeling.
9 jaar geleden
niko
9 jaar geleden
ja klopt,zo `n klein jampotje met suiker gemengd met citroenrasp.
niko
9 jaar geleden
http://www.biologischetoko.nl/citroensuiker-kopen-7266
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Juist, bij de bakproducten, plastic potje van DR oetker. http://www.ah.nl/producten/product/wi133833/dr-oetker-citroenrasp +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor het meedenken. Ik ga met deze citroenrasp werken ipv met citroensuiker. Als ik de ingrediënten van de rasp bekijk, zie ik dat er in ieder geval suiker en citroenschil in verwerkt is. De overige ingrediënten zijn hulpstoffen. Per saldo zal het ongeveer hetzelfde zijn.

Andere antwoorden (2)

de turkse winkel/supermarkt zou ik proberen. kan je bijv. ook gedroogde citroen krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan dit ook zelf maken door van een vijf- tot zestal gewassen en afgedroogde citroenen de schil af te raspen (alleen het gele gedeelte) en dit te mengen met 120 gram suiker.
Je kan dit gerust een zestal weken bewaren in een goed gesloten glazen bokaaltje.
Maar als je het echt wil gaan kopen ga dan even langs de bakafdeling van de betere voedingswinkel of een andere winkel waar bakbenodigdheden worden verkocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even toevoegen dat de suiker die je koopt meestal met chemische smaakstoffen bewerkt wordt en als je hem zelf maakt je een puur natuurlijk product hebt.