Kan je in plaats van kleine hoopjes pepernoten ook een geheel aan peperkoek bakken?

Ter dikte van wat je normaal aanhoudt bij het bakken van pepernoten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
Amadea
9 jaar geleden
Ja hoor, dan krijg je een taaipop zonder popvorm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kruidkoek,
3 ons donkere bruine basterdsuiker
3 ons zelfrijzend bakmeel
3 thee lepels koekkruiden
3 dl water/melk gemengd
iets zout
150 graden ovenstand
Het wordt een blubbertje in een ingesmeerde cake blik
Daarna komt de heerlijke cake te voorschijn
Ritsuka
9 jaar geleden
werkt wel hoor, ik had de bolletjes te dicht bij elkaar gelegd op de bakplaat, dus het werd 1 grote plaat, haha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal het eens proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@jwolff, hoelang moet het in de oven?
150 graden, is dat elektrische oven of hete lucht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht 1 uur in een hetelucht oven.
Even met een naald prikken en als je geen weerstand voelt is de koek klaar. Dat verschil merk je gauw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een uur? Maar het is maar ongeveer 1 tot 2 cm hoog.
Of moet het gewoon zo lang in de oven?
Amadea
9 jaar geleden
Eén centimeter hoog betekent 20 minuten bakken in een voorverwarmde oven op 200° C. Zie recept op http://www.receptentabel.nl/recepten/recept/?recept=294

Antwoorden (1)

Afhankelijk van het soort deeg...deeg van koopmans bv, dan krijg je speculaasbrok.
Pepernoten die in de winkel te krijgen zijn, zijn eigenlijk kruidnoten. Dus afhankelijk van het deeg dat je gebruikt krijg je peperkoek of speculaas