hoe maakt je Gegratineerde aardappeltjes zo als die bij spareribexpress???

ik vind de Gegratineerde aardappeltjes van de spareribexpress zo verschrikelijk lekker, maar heb echt geen idee hoe ik het moet maken...

Toegevoegd na 13 uur:
had gehoopt dat iemand anders ze ook wel is had gegeten en wel wist wat in zit en hoe je ze kunt maken.
want zijn heel veel soort recepte maar welk op lijkt?
maar worden denk ik oneindig proberen of even belle met ze,maar denk niet dat ze het resept wille geven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
8.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou hier eens tussen kunnen kijken of er iets bij zit at er op lijkt
http://www.smulweb.nl/recepten/aardappelgratin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje voor je berichtje

Het beste antwoord

Het is natuurlijk op de foto niet te zien welk recept ze precies gebruikt hebben, maar in principe is dit een vrij makkelijk gerechtje. Schil de aardappels (liefst van die licht kruimige, dus niet te los, niet te vast) en snij ze in plakjes. Je kunt ze voorkoken, dan gaat het wat sneller. Doe ze in een ovenschaal met gewoon pure slagroom, zout en peper, en bestrooi ze met geraspte kaas (liefst kaas met smaak, zoals belegen of pittig belegen) en doe ze in de oven (180-200 graden) tot ze een bruin korstje krijgen.

Om precies dezelfde smaak te krijgen zul je moeten weten welke aardappels, welke kruiden en welke kaas ze gebruiken. Vaak zijn dat niet de duurste , meest exclusieve soorten. Dus een beetje experimenteren tot je iets hebt dat je net zo lekker of zelfs lekkerder vindt.

Ook lekker : in plaats van zout gebakken spekjes erdoor, en/of wat lente-uitjes. Plakjes champignon eventueel. Je kunt er eigenlijk eindeloos mee variëren.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Als je rauwe aardappelplakjes gebruikt, iets lagere temperatuur gebruiken (160-170 graden ofzo) zodat de aardappels gaar zijn voor ze gaan verkleuren. Duurt wel gauw een half uur langer. Eventueel de laatste tien minuten de oven op zijn hoogst voor het gratineren)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje, zal het is proberen :)