Gister een brood gebakken met een heerlijke korst krokant .Vanochtend is de korst niet meer knapperig????

Nachtje in plastiek zak bewaard is dat de rede ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (5)

Ja, de korst blijft het lekkers als je het brood in een papieren zak bewaard.
Denk maar aan stokbrood zakken en zo heb je bij de banket bakker ook meestal het wat duurdere brood in zakken zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brood kun je het beste bewaren in een koele, droge, goed geventileerde broodtrommel. Verpak het brood in folie of in een plastic zak als het een zachte korst heeft, en in papier wanneer het knapperig moet blijven. Dat is de rede dat je brood niet meer knapperig was, wel jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want het vocht kan niet weg. Sommige mensen hebben een broodtrommel waar gaatjes inzitten om het vocht af te voeren. Hetzelfde als iemand van de cafetaria gaatjes in de frietzakken maakt zodat de frieten krokant blijven.
Maar geen nood, verwarm de over even voor en stop het brood een paar minuutjes in de warme over en de kost zal weer lekker knapperig worden.
Maak je de korst eerst iets vochtig (echt maar een heel klein beetje) dan kun je het brood ook weer een beetje warm maken. Suc6 en smakelijk ! ! !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat allemaal om het vocht in het brood. De korst (als die knapperig is) bevat geen vocht, dus die moet je in een papieren zak of een broodtrommel bewaren.
Als het zacht brood (met een zachte korst) is, dan bevat de korst wel vocht. Als je dat in een papieren zak bewaart, dan droogt de buitenkant uit en wordt het minder lekker. Dat zachte brood moet je dus in plastic bewaren, zodat het vocht er niet uit kan. Maar dat gaat dan wel snel schimmelen!
itsme
14 jaar geleden
Nee hoor, had je het gisteren helemaal opgegeten dan had je vandaag geen laast gehad van slappe korstjes. ;-)