Ciderazijn is fruitig want er zit nu eenmaal het aroma/smaak van appels aan. Ik zou het vervangen door witte wijnazijn (rode wijn heeft nl. een rode kleur en dat kan in het gerecht net niet mooi zijn.
Heeft het gerecht de specifieke appel erin nodig, dan zou ik er een scheutje appelsap bij doen.
Vaak is echter ook een sherry azijn erg lekker als vervanging en wat meestal erg goed smaakt is een balsamico azijn, die is er ook in het wit.
Balsamico is eigenlijk erg lekker bij de meeste gerechten, maar heeft wel een specifiek aroma én smaak.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou appelsap kunnen proberen.
Maar dan hooguit 10 % appelsap in de azijn.
anneliez
11 jaar geleden
Rode of witte wijnazijn kan goed worden gebruikt als vervanger van ciderazijn. Keukenazijn kan ook, maar dat is minder lekker.
Amadea