Wanneer gebruik je een puntzeef?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een puntzeef gebruik je vooral als het gebruik van een gewone zeef teveel geklieder geeft. Een bolzeef heeft namelijk een flink oppervlak, waarvoor een groot deel van wat je wilt zeven erg gemakkelijk buiten de plaats van bestemming aankomt (pan, kom). Hij wordt veel gebruikt voor het passeren van bouillon (de vaste bestanddelen uit de soep halen) en zeven van andere vloeistoffen. Ik vind hem persoonlijk overigens ook veel handiger voor het zeven van bloem , want dat giert bij mij in een bolzeef het hele aanrecht over. En zeef om iets nauwkeuriger mee te werken dus.

Ik heb ooit iemand de puntzeef zien gebruiken. Op mijn vraag waarom hij zo'n zeef gebruikte was het antwoord dat het veel hygienischer was. In de gootsteen is de grootste concentratie van bacterien van het hele huis. Of je een bolzeef in de gootsteen zet of een puntzeef vasthoud boven de gootsteen is een groot verschil. Wel een beetje opletten dat je je handen niet brand aan de damp, misschien is een ovenwant een oplossing. Het zal waarschijnlijk wel bedoeld zijn om nauwkeurig te zeven maar hij was er op dat moment gewoon de aardappelen mee aan het afgieten. Dus als je van hygiene houdt kan het een idee zijn

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100