Hoe krijg ik mijn speltbaksels minder droog?

Mijn Luikse speltwafels zijn veel te droog. Wat kan ik daar aan doen? Ik gebruik spelt-boekweitmeel, melk, gistpoeder, boter en parelsuiker. Met gewoon meel worden ze prima.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (1)

Pak de avond van te voren een kom en strooi de droge gist erin. Meng dit met het water en de eetlepel honing ( mag ook suiker zijn als je dit makkelijker vindt) en laat 10 minuten staan.
Meng in een andere kom ( oké het zijn dus twee kommen, lang leve de afwasmachine) het zout met de melk en giet dan het gist mengsel erbij. Tenslotte de boekweit en spelt en roer goed door. Dek de kom af met plastic folie en laat staan op een warme plek zonder tocht. Nu mag je gaan slapen....

Goedemorgen, nu voeg je de eieren, kokosboter en bakpoeder toe en roer nogmaals goed door. Bak de wafels volgens de instructies van je wafelijzer en geniet