Hoe lang is een ei houdbaar nadat het gekookt is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goeie vraag, leuk in het thema van Pasen. Ik vraag me ook altijd af wat te doen met die gekookte eieren en eet dan uiteindelijk gewoon veel eiersalade de dagen erna...

Het beste antwoord

Ongepeld in een koelkastdoos of gepeld onder water in een koelkastdoos: 1 week.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit de link van 3B:
"Een hard gekookt ei kun je dan ook het beste een aantal dagen gepeld onder water bewaren." 3 weken is misschien toch iets te lang.
Een rauw ei is langer houdbaar (5-6 weken) dan een gekookt ei (enkele dagen). Voor meer info zie link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het ei is gepeld niet zo lang.
Onder in de koelkast kun je het ongepeld wel langer bewaren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens de chinezen 1000 jaar.
Je kunt er een 1000 jarig ei bestellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet langer dan een week
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier zijn de meningen sterk over verdeeld, de een zegt een week en de ander zegt twee weken. Gezien de bederfelijkheid van eieren zou ik ze zelf zeker niet langer dan een dag of 3-4 bewaren, gepeld onder water en in de koelkast.

Misschien een goede tip om vooral ook te ruiken of het ei nog geschikt is voor consumptie. Vooral bij eieren is je reuk een goed middel om dit vast te stellen.