Hoeveel broccoli heb je nodig voor 3 personen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
24.5K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
3 stronkjes die met éen hand kunt afdekken

Het beste antwoord

Reken op 250 gram broccoli per persoon als u de groente gaat koken of roerbakken en ook de stronken verwerkt. Als u alleen de roosjes verwerkt, reken dan op 300 gram per persoon.
fremar
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt er van af of je alleen de broccoli als groenten hebt.

Vroeger werd ons geleerd dat je van slink-groeten 250 gram per persoon nodig had (andijvie, witlof enz.) en van de niet slinkende groenten 125 gram per persoon.
Volgens het oude voedselpatroon (wat gezond en niet overdadig is) heb je dus aan 500 gram genoeg voor 3 personen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is veel te weinig. Er werd ons jarenlang verteld dat je 200 gram groente per dag moet eten. Nu wordt al 350 gram p.p.p.d. aangeraden. Ik zou het persoonlijk op 750 gram voor 3 personen houden.
Het hangt er een beetje van af hoe je het gaat serveren. Geef je het als hoofdgerecht reken dan op 350 g per persoon. eet je er aardappelen of rijst bij, dan 250 g per persoon. en is het onderdeel van een grotere maaltijd dan is 150 gram per persoon voldoende.
Tip: veel mensen snijden de stengels zo veel mogelijk weg, wat uit voedingsoog
punt zonde is. Broccoli bevat net als veel andere koolsoorten zwavel (vooral in de stengels) in goed opneembare vorm. Zwavel is goed voor de aanmaak van eiwitten, voor haargroei, voor nagels en de bacterien die in je darmen je voedsel helpen verteren, hebben af en toe ook zwavel nodig. Dus laat rustig de stengels (behalve de aller onderste harde stukjes) er aan zitten.