Waar vind men onbehandelde citrus vruchten om de schil te gebruiken in recepten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je geen onbehandelde citrusvruchten vindt kan je altijd behandelede wassen in wáter met enkele koffielepels sodiuim bicarbonaat, je hebt dan het zelfde en nog goodkoper ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In je eigen kas of bij iemand die daar hobby in heeft. Zodra een toevoeging voor jou een reden is om ze niet te gebruiken (ben ik het mee eens, de informatie over de invloed op de mens van allerlei moleculen staat nog op kinderschoenen). Dit gezegd denk ik dat de volgende relativering op zijn plaats is: er is meer onderzoek gedaan naar imazalil, een kunstmatig aangebracht bewaarmiddel op bijvoorbeeld citroenschil dan op vele andere ingrediënten van de schil, die als taak heeft voortplanting (de pitjes) te beschermen of verspreiding te bevorderen ea.
En dan is er nog heel ons lichaam die op al die stoffen reacties heeft om dit goed te doen verlopen voor onszelf.
Als je onbespoten wilt zoek dan bv via internet iemand die dit uit overtuiging produceert.

Het beste antwoord

In de biologische supermarkt/winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Biologisch is niet automatisch ook onbehandeld/onbespoten. http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Artikel-Samenleving/Groene-sprookjes-5-mythen-over-biologisch-eten.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In je eigen kas of bij iemand die daar hobby in heeft. Zodra een toevoeging voor jou een reden is om ze niet te gebruiken (ben ik het mee eens, de informatie over de invloed op de mens van allerlei moleculen staat nog op kinderschoenen). Dit gezegd denk ik dat de volgende relativering op zijn plaats is: er is meer onderzoek gedaan naar imazalil, een kunstmatig aangebracht bewaarmiddel op bijvoorbeeld citroenschil dan op vele andere ingrediënten van de schil, die als taak heeft voortplanting (de pitjes) te beschermen of verspreiding te bevorderen ea.
En dan is er nog heel ons lichaam die op al die stoffen reacties heeft om dit goed te doen verlopen voor onszelf.
Als je onbespoten wilt zoek dan bv via internet iemand die dit uit overtuiging produceert.

Andere antwoorden (1)

Sommige warenhuizen hebben ze in hun assortiment,verder in natuurwinkels waar men ook fruit verkoopt.
fremar