kun je brandnetelsoep maken van gedroogde brandnetels?

En zo ja: Hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Het beste antwoord

Ja dat kan, en ik heb een recept gevonden:

Ingrediënten voor 6 personen
25 g boter
1 middelgrote ui, gesnipperd (of 1 eetlepel gedroogde ui)
2 teentjes knoflook (of 2 theelepels knoflookstukjes)
400 g aardappelen, geschild en in stukjes
200 g gedroogde brandnetels
1 liter groentebouillon
1,5 dl slagroom (crème fraîche)
versgeraspte nootmuskaat
zout en vergemalen zwarte peper

Smelt de boter in een grote pan en fruit daarin de ui en de knoflook 10 minuten.
Voeg de aardappelen en brandnetels toe en bak ze 2 minuten mee.
Voeg de bouillon toe en dek de pan af.
Breng het geheel aan de kook en laat het 15 minuten zachtjes koken.
Laat het afkoelen.

Pureer de ingrediënten met een staafmixer.
Roer de crème fraîche erdoor en breng alles op smaak met wat nootmuskaat, peper en zout.
Breng de soep op temperatuur en serveer meteen.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat wordt niks. De kleur wordt al niet zo fris groen en de smaak is minder goed dan wanneer je verse toppen neemt. In feite hetzelfde als bij spinazie: vers is echt het beste. UJiteraard kan je van ongeveer alles wel soep maken maar als je van de fijne smaak van vers groen houdt, beter is er niet. En als het klaar is, klein schepje (zure) room er in. Top!