Kan ik vlaaivulling gebruiken ter vervanging van jam in een recept?

Ik ben voor een recept jam nodig, maar zie net dat mijn jam beschimmeld is. Nu heb ik nog wel een pot 'heidelbeeren' op siroop (uit Duitsland) staan waar ik al eerder met succes vlaaivulling van heb gemaakt. Het recept wat ik ermee wil maken staat hier: http://diethood.com/2014/01/22/strawberry-cream-cheese-pastries/

Zou ik die vlaaivulling kunnen gebruiken ter vervanging van jam?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Aangezien vlaaivulling vaak dunner is dan jam , moet je de vlaaivulling een beetje bijbinden, maar niet te sterk. Je kunt dit doen door de vlaaivulling te verwarmen, en afhankelijk van de hoeveelheid twee of meer geweekte gelatine blaadjes toe te voegen en dan weer af te laten koelen . Je krijgt dan een goed resultaat. Ook is het mogelijk om te binden met wat aardappelmeel , maar dan moet je de vlaaivulling echt doorkoken om de aardappelmeel gaar te krijgen.