Hoelang yoghurt met vers fruit bewaren in de koelkast?

Hej,

Voor school hebben wij vandaag (zaterdag) magere yoghurt met musli en vers fruit gemengd zodat je een lekker, fris en gezond ontbijt hebt.

We hebben er appels en banaan in gedaan als fruit. Maar door de banaan is de yoghurt wat bruinig geworden. Hoelang kan ik dit bewaren in de koelkast? Het zit in een tupperware doosje en het moet mee naar school om te laten proeven DINSDAG...

Terzijde, Ook zeggen sommigen dat de yoghurt niet veel smaak heeft en dat er wat suiker in moet.. Ik heb er dus 2 eetlepels kristalsuiker bijgedaan maar hebben jullie nog tips om de smaak wat lekkerder te maken? :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook zeggen sommigen dat het een wat zure smaak heeft

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
12.4K

Het beste antwoord

Ik vind het 4 dagen laten staan wel vrij lang. Als je koelkast koud genoeg staat kan het denk ik net, maar het zal er zeker niet smakelijk uit zien. Appel en banaan worden erg snel bruin.

Je klinkt alsof je zelf nog nooit yoghurt hebt geproefd. Yoghurt is inderdaad wat zurig, ik vind zelf volle yoghurt lekkerder dan magere minder zurig en wat romiger, maar smaken verschillen, niet iedereen uit je klas zal het lekker vinden. De een te zoet (banaan zorgt dat het zoet gaat smaken, bruine appel ook) en de ander houdt niet van yoghurt. Vaak zit door muesli ook wat suiker of honing, zodat de muesli aan elkaar blijft plakken.

Fruit door yoghurt is vaak wel lekker, je moet alleen geen ananas gebruiken, daar zitten enzymen in die de yoghurt dun maken. Ik geloof in kiwi trouwens ook. Maar je kunt er allerlei soorten fruit in doen. Aardbeien is ook erg lekker en die zijn nu in het seizoen. Misschien kan je wat honing mee naar school nemen en dat er over heen laten doen door de mensen die dat lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is ik lust geen Yoghurt :p Daarom dat ik er zelf niet van proef, maar ik liet m'n broers enzo wel proeven :p Ik dacht dat door het afgesloten tupperware doosje en de yoghurt rondom de banaan en de appel dat deze niet bruin zouden worden?
Toen ik de muesli ging bakken in de oven had ik er ongefilterde appelsap en wat honing op gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
EDIT: Dus jou aanbeveling zou eerder meer honing zijn dan meer kristalsuiker? Ben bang dat het kristalsuiker niet zal smelten en korrelig zal blijven..
Koelkast staat op 3°C by the way
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, er is lucht bij het fruit gekomen, dat het is afgesloten helpt wel, maar het is niet vacuüm, alleen dicht. Ik gok er een beetje op dat je dinsdag een bruine drab hebt. Dat is wel hoe ik het lekker vindt, zachte muesli en zacht fruit, maar het ziet er, eerlijk gezegd, niet uit ;). Je muesli is dus al zoet door de honing die je daar al op hebt gedaan, die lost op in de yoghurt, de kristalsuiker lost ook wel min of meer op.
Ik zou als ik jou was er geen honing meer door doen, maar als je het op school laat proeven even een potje honing meenemen en als mensen er graag nog wat honing bij willen kunnen ze dat zelf doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, bedankt! :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
thanks!