Is geklaarde boter verkrijgbaar in de winkels in België?

9 jaar geleden
in: Koken
3.7K
bamibal
9 jaar geleden
Boter is eenvoudig zelf te klaren.
bamibal
9 jaar geleden
http://passie.horeca.nl/video/9914/Het_clarifieren_van_boter1
Ritsuka
9 jaar geleden
is inderdaad zo zelf te doen
SimonV
9 jaar geleden
Eventueel hier:
http://www.midgaardshop.be/ghee-geklaarde-boter-p-1440.html

Het beste antwoord

Je kunt het kopen bij verschillende filialen van DelHaize in Belgie.
Het is ook makkelijk zelf te maken.

Doe de boter in een pannetje en zet het op een zeer laag vuur. Gebruik eventueel een sudderplaatje. Laat de boter langzaam smelten zodat er uiteindelijk een soort wit schuim boven komt drijven. Dit kun je er vanaf scheppen met een lepel. Zorg ervoor dat je alle witte vlokken er rustig vanaf schept zonder te roeren.
Als alle witte schuim weg geschept is kun je de langzaam de vettige boter over gieten in een kom. Onderin de pan zit nog wat dikkere witte substantie die je niet mee laat gaan in de kom. Laat de gesmolten boter weer afkoelen tot het stolt en je hebt je eigen gemaakte geklaarde boter.

Je kunt ook Ghee kopen, wat nog smakelijker is. Dit is ook geklaarde boter,maar door ook het bezinksel te verdampen, krijgt men hierdoor een nootachtige smaak aan de geklaarde boter. Het is ook nog eens lang houdbaar buiten de koelkast. -
Ghee is te koop in toko’s of in gespecialiseerde gezondheidswinkels -

Toegevoegd na 4 minuten:
Geklaarde boter is onder de merknaam Debic verkrijgbaar in Belgie.