Als jij denkt dat het nut heeft om dat te doen, dan kan dat. Er is niks op tegen, behalve wanneer jij kans hebt op trombose, of wanneer je zwanger bent (in die gevallen wordt het gebruik van tarwegras ontraden).
Ik zou er dan wel nog een aantal lekker smakende ingrediënten aan toevoegen, om de onaangename smaak van het graspoeder te camoufleren. Rozijnen, stukjes appel, kaneel, en dergelijke.
Amadea
9 jaar geleden
Als je een gewoon pannekoek beslag maakt kun je er best twee theelepels tarwegraspoeder doorheen mengen. Het pannekoekje zal misschien wat vitamine rijker worden, maar niet gezonder.Want dat zijn pannekoeken ook niet echt.

Inmiddels is tarwegras uitgebreid getest en blijft er van de beweringen over de voedingswaarde weinig overeind. Tarwegras blijkt qua voedingsstoffen vergelijkbaar met spinazie: het bevat wat meer vitamine E en wat meer fosfor, maar aanzienlijk minder bèta-caroteen, vitamine C, magnesium, calcium en kalium.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is, bestaat het tarwegraspoeder uit gedroogd tarwegrassap dat op dermate lage temperatuur is ingedroogd dat er geen voedingsstoffen verloren zijn gegaan.
Als je er pannenkoeken mee gaat bakken zullen door de hitte wel veel voedingsstoffen verloren gaan. Zonde dus.
Het is beter om het poeder koud te mengen met wat water, sap of een smoothie.