Welke cacao moet ik gebruiken in het recept uit de omschrijving?

Komend weekend ga ik voor het eerst dit recept maken:
http://www.culy.nl/recepten/maltesers-taart/
Nu is mij erg onduidelijk wat ze met "cacao" bedoelen. Het is geen chocola, ook geen chocomelkpoeder.. Wat is het wel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Dat is cacaopoeder. In supermarkten te koop in doosjes van het merk Blooker, of van Fair Trade. Dat gebruik je ook om zelf chocolademelk mee te maken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Andere merken zijn Van Houten, en Droste.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar is dit dan niet hetzelfde als nesquickpoeder? Daardoor raak ik verward haha.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, nesquickpoeder is meer een soort cacaofantasie, er zit wel cacao in, maar niet zoveel als bij droste, blooker en andere cacaopoeders. Je kan het verschil goed proeven. Nesquick is vaak zoeter vanwege toevoegingen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nesquick kan (lees: moet) je ook oplossen in koude melk, met cacao poeder gaat dat veel moeilijker.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En idd cacao heeft van zichzelf geen suiker, Het zo opeten is ook helemaal niet lekker. Van de nesquick weet ik nog wel dat ik vroeger zo een schep op at uit het pak ;-)
Amadea
9 jaar geleden
Nee, Nesquik is: héél veel suiker, magere cacaopoeder (dus het natuurlijke vet is er uitgehaald), dextrose (druivensuiker, dus nóg meer suiker), emulgator, sojalecithine, en nog wat smaakstoffen. Niet te vergelijken met pure cacaopoeder dus.
Ritsuka
9 jaar geleden
Nesquick heeft suiker er bij in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blooker is de lekkerste! Kan je gelijk echte warme chocolademelk maken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk! Ik zal de supermarkten eens een bezoekje brengen op zoek naar cacao, thanks allemaal!