hoelang kun je ontdooide aangebroken diepvriesmaaltijden in de koelkast bewaren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
5.7K

Antwoorden (2)

Afhankelijk van de houdbaarheidsdatum die op de verpakking staat één tot een paar dagen.
Amadea
9 jaar geleden
In de professionele keuken wordt als richtlijn gehouden, dat producten tot 3 dagen na productie bewaard kunnen worden bij een temperatuur tussen 4 graden en 7 graden Celsius. Dat wil niet zeggen dat het product na 3 dagen bedorven is, maar dan gaat de kwaliteit wel zienderogen achteruit. Ik zou in jouw geval ervoor kiezen je maaltijd, voordat de drie dagen voorbij zijn, opgegeten is. Verder is het heel belangrijk dat je nog niet van de maaltijd hebt gegeten, waarbij je met de vork of waarmee dan ook, aan je mond bent geweest en daarna weer aan de maaltijd. In speeksel zitten diverse bacteriën en enzymen die extra snel voor ontbinding en vertering (en dus bederf!) van de maaltijd zorgen.
Verder wens ik je natuurlijk wel smakelijk eten!