waarom blijft mijn cake plakken?

Ik heb al langere tijd een siliconen cake vorm. Deze heeft het altijd goed gedaan, je hoeft ze alleen de eerste keer in te vetten daarna nooit meer, en dat ging altijd gewoon goed.
Vorige keer dat ik een cake ging bakken was de vorm een beetje vies dus heb ik die met een stukje keukenrol schoongemaakt. Verder de vorm niet ingevet en gewoon de cake gebakken. Toen bleef de dus waar ik hem schoon geveegd had plakken.
Nu heb ik vandaag weer een cake gebakken, en dacht aan de vorige keer dus heb hem ingevet met boter. Net toen ik hem uit de vorm haalde zag ik toch dat ie aan 1 kant was blijven plakken.
Weet iemand hoe dit komt, of wat ik er aan kan doen.

Het komt niet omdat ik de cake er te snel heb uitgehaald, want die laat ik altijd eerst 30-45 minuten in de vorm afkoelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je hem nooit meer hoeven in te vetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doe je met siliconen bakmatjes ook niet. Dit vervangt zeg maar het bankpapier.
En... dit stond op de verpakking. Toen ik hem kocht.

Het beste antwoord

Invetten hoeft inderdaat niet bij siliconen bakvorm maar je dient hem voor en na gebruik goed te schoon te maken. echt schrobben e.d.
Als je dit niet doet blijft het baksel plakken. Dit is er dus waarschijnlijk uiteindelijk gebeurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of dat het is. Doe hem namelijk altijd in de vaatwasser. En als die vies zou zijn geweest was dat me wel op gevallen denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat het plakt heeft niets te maken met het invetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat ik je de punten gun, helaas geen echt goed antwoord gekregen.