Hoe lang kun je gehakt in de koelkast bewaren?

D.w.z. rauw gehakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
18.5K

Het beste antwoord

Gebruik gehakt snel na de aankoop. Om het verkleuren van het gehakt tegen te gaan, worden natuurlijke en dus ongevaarlijke additieven toegevoegd. Verwerk het gehakt echter altijd zo snel mogelijk. Omdat het vlees gehakt is, zal het bevattelijker zijn voor bacteriën. U kunt het maximaal twee dagen in de koelkast bewaren. U kunt het op de dag van aankoop ook in de vriezer bewaren. Het is dan langere tijd houdbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik jou was zal ik het vandaag gebruiken en niet langer laten liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je nog prima gebruiken,
Is het niet 'goed' meer dan ruik je dat echt wel tijdens het bakken....:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan wel. Zorg er in ieder geval voor dat het door en door gaar is als je het bakt, braadt of grilt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet niet uit welk gat jij gekropen bent.. gehakt heeft een houdbaarheidsdatum. tot die datum kun je het gewoon in de koelkast bewaren. gehakt word zelfs wat goor van smaak als je het invriest. zoiezo licht het in de supermarkt niet in de vriezer. waar nog bij komt dat je gehakt bakt en dan zijn merendeel van de zogenaamde bacteriën(bedacht door mensen die bij alles gelijk panische worden dat ze er wat van krijgen) allemaal gedood door de hoge bak temperatuur. als mensen info op internet plaatsen moet je wel waarheden plaatsen niet je mening! mensen denken tegenwoordig niet meer zelf na en gaan blind volgen wat de zoveelste debiel ge poost heeft op internet. niet boos bedoelt. maar al die rare nep verhalen komen me mijn strot uit.

Andere antwoorden (3)

Verwerk gehakt op de dag van aanschaf. Vries het meteen in als het langer bewaard moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het maandag gekocht hebt (bij een slager neem ik aan), is het twijfelachtig. Hebben zij het 's morgens klaargemaakt? Hoe warm is het onderweg geweest? Voor de volgende keer een tip: roer er met een schone vork gellijk kruiden met zout door, dit houdt het langer houdbaar, of invriezen. Nu zul je het gehakt zelf moeten beoordelen en bij twijfel: niet doen, een voedselvergiftiging is niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het bij de supermarkt haalt: RTFM. Er staat een houdbaarheidsdatum op! En anders: inderdaad binnen 2 dagen opeten, of meteen rulbakken dan wel invriezen.