wat zijn alternatieven voor lasagnebladeren bij lasagne?

Ik at een tijd terug lasagne van zoete aardappel. heerlijk was dat. Nu ben ik op zoek naar recepten van lasagne zonder lasagnebladeren, omdat ik wil verminderen met het eten van deegwaren. Wat zijn daar de mogelijkheden?

Toegevoegd na 16 seconden:
ik eet veggie

10 jaar geleden
in: Koken
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik maak zelf wel eens een groente lasagne met plakken courgette als lasagnebladen.

Het beste antwoord

Je kan je pastabladen vervangen door verschillende dingen.
Om er enkele op te noemen:
Auberginesschijven, courgettenschijven, aardappelschijfjes, prei, komkommer (wel even tussen 2 handdoeken ontwateren), koolrabischijven, in feite kun je zowat alles waarvan je schijven of schijfjes kan van snijden in je lasagne draaien.
Je moet alleen je saus wat qua dikte soms wat aanpassen. Voor de rest kan je de lasagne maken zoals je hem altijd maakt.
Wat ook aan aanrader is tijdens het seizoen zijn asperges. Dat is gewoonweg zalig.
Succes met je lasagne en smakelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies de pasta neemt al het vocht van de lasagnesaus in zich op dus je hebt wel echt een recept nodig anders wordt het een hele waterige massa omdat al die vervangende plakjes geen water opnemen,

Andere antwoorden (1)

plakken geroosterde aubergine (heb ik ergens in een recept gezien, weet niet meer waar)
anneliez