Als ik een soepbeen haal voor de hond,moet ik die dan ook eerst koken en waarom dan ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
8.1K

Antwoorden (7)

nee, verhitte botten splinteren makkelijk.
beter geef je rauwe botten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ik gaf je per ongeluk een -! Dit was niet de bedoeling! Wat nu?
Ik zou het niet doen! Honden kunnenover het algemeen slecht tegen kokend water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter kun je helemaal geen soepbeenderen geven aan de hond, omdat het kan splinteren en dan voor veel schade inwendig kan zorgen.

Niet gekookte botten kunnen net zo goed splinteren als gekookte.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
kijk eens op barfplaats of op voernatuurlijk.
hele volksstammen die hun hond, kat of fret rauwe botten geven, en rauw vlees.
hoe dacht je dat het in de natuur gaat?
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, maar dat kan je toch niet linken aan het knagen op rauwe botten?
amc
14 jaar geleden
Juist kippenbot is gevaarlijk, ze kunnen heel scherp splinteren.
Wij hebben het jaren gedaan en hij vond het heerlijk.
Waarom zou je hem eerst koken, vroeger gingen wilde honden toch ook gewoon rauw vlees eten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1, klopt!
koken is slim..je hond doet er wel even mee en gaat anders zo stinken in huis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koken is gevaarlijk voor je hond, die krijgt zo splinters binnen en kan er ernstig ziek van worden. Slecht advies
Gewoon rauw geven. Ik heb een hond in het wild ook nog nooit achter een pannetje zien staan

Alhoewel............:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker rauw geven, dan kan hij uren zoet zijn om het merg er helemaal uit te knauwen.
De voedingswaarde blijft dan ook optimaal.
(ik zelf moet er niet aan denken ;-) )