kan je hutspot maken met krieltjes?

Ik wil graag hutspot eten maar heb van die voorgekookte krieltjes ipv gewone aardappelen, omdat de aardappelen op zijn. kan ik hutspot maken van krieltjes en hoe lang moeten die dan koken, of kan ik beter nog even naar een andere supermarkt om daar gewone kruimige aardappels op te halen
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
10.5K
Amadea
10 jaar geleden
Het is waarschijnlijk lekkerder om het dan niet door elkaar te hutselen, maar gewoon gescheiden op het bord de krieltjes, wortelreepjes en uiringen te presenteren. De krieltjes zijn eerder gaar dan gewone aardappels, die moet je toch apart koken.

Antwoorden (3)

Het kan wel, ik zou de krieltjes iets langer koken dan echt nodig is, een minuut of 8, dan zijn ze makkelijk te stampen. Hou er wel rekening mee, dat je verdraaid weinig aardappelpuree ervan kunt maken. Alleen om die reden kun je al beter even naar de supermarkt gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tussendoor even prikken in de krieltjes om te testen hoe gaar ze zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, dan misschien toch nog maar even naar de winkel helaas
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het wel doen, je raakt zoveel volume kwijt door het stampen.
Niet doen zou ik zeggen, mij is ook is precies hetzelfde overkomen.
Ik dee het ook met krieltjes het was echt niet lekker.
Ik zou naar de winkel toe gaan voor kruimige aardappeltjes.
Want je krijgt en droge nare smaak en dan tenslotte een vieze nasmaak in je mond.
Ik raad het je aan om kruimige aardappels te halen. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou net als de andere mensen toch echt even naar die supermarkt gaan. Het is natuurlijk mogelijk, maar we gaan even niet bijdehand doen. Het is niet zo geweldig lekker (Ik spreek HELAAS uit ervaring..).
Dus ik hoop dat je het er voor over hebt dat je toch nog even naar de winkel gaat.
Koop de dingen die bij de bron staan, als het goed is staan er ook nog lekkere recepten bij ;)