Wat is een goed recept voor een vleestaart?

Ik heb een keer een foto gezien (waarschijnlijk op 9gag/Facebook) van een taart die gemaakt was van enkel vlees, en het leek me grappig om zoiets te maken voor het kerstdiner. Ik kan die foto alleen niet meer vinden, en ook niet een recept daarvoor/voor iets vergelijkbaars. Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb geprobeerd te googlen, maar dan kreeg ik alleen hartige vleestaarten (tourtières), terwijl het mijn idee is om een taart met knakworsten en dergelijke te maken :P

Iemand? :-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
je kunt wel gekruid gehakt doen, met een rand van bacon, maar zoiets is leuker als cupcake
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets als misvormde overnslavinken dus? :P
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, zoiets ja
Ritsuka
10 jaar geleden
heb het wel eens gezien met ook ei en groente erbij, soort omeletjes in cupcake vorm :)

Het beste antwoord

Wellicht bedoel je deze hartige taart met knakworst en doperwtjes.

Ingrediënten voor 4 personen.

1½ el olijfolie traditioneel (C1000)
1 zak uienringen à 350 g (C1000)
1 blik hartig taartdeeg (of croissantdeeg) (Danerolles)
4 tomaten, in partjes
1 bakje champignons à 250 g, in plakjes
1 pak knakworst à 200 g (Zwanenberg), in schuine plakjes
peper, zout
150 g pizzakaas (Finello)

Bereidingswijze:

Verhit de olie en fruit de uiringen goudgeel en glazig.
Rol het deeg uit en bekleed een met bakpapier beklede lage taartvorm met het deeg (ø 28 cm).
Verdeel de uien, de tomaten, de champignons en de worst erover. Bestrooi met peper en zout naar smaak en strooi de kaas erover.
Bak de taart in een voorverwarmde oven in ± 30 min. lichtbruin en gaar.