Wanneer moeten organen in de kippensoep?

Ik heb een kip met losse organen (hart, nier, lever). De bouillon maak ik van het vlees met de botten, gedurende aantal uren. Moeten de organen later toegevoegd worden aan de bouillon, vanwege kapot koken? Dus eigenlijk, wat is de beste manier om ook de organen te verwerken in de kippensoep?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Organen kook ik zelf nooit mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gatsie, ik ook niet hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoveel mogelijk botten(ook de overblijfselen van de maaltijd) met zoveel mogelijk onderdelen van de kip, ongeveer 4 uur laten sudderen met de nodige groenten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maagje mag er ook gelijk bij, dat kooktniet zo maar kapot.

Het beste antwoord

hart lever en longen als laatste n kwartiertje meegaren
het strotje kan als eerste met de kip erin