ik heb een koolhydraatarm dieet maar wat is de beste vervanging voor zelrijzend bloem?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt er een beetje aan wat je er mee wilt maken, andere soorten meel hebben vaak wel een andere structuur

Het beste antwoord

Amandelmeel of sojameel, aangevuld met per 500 gram meel 30 gram bakpoeder van Dr. Oetker of Albona (verkrijgbaar bij Aldi) dan wel dezelfde hoeveelheid wijnsteenzuur.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In sommige recepten kan je bloem vervangen door yogurt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Werkelijk? Hoe stel jij je dat voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amandelmeel. Is tegenwoordig ruim te koop. Yoghurt is geen vervanging van meel natuurlijk, maar in veel koolhydraat recepten wordt wel roomkaas bij gebruikt. Niet bij dit toevallig, maar dit is een toprecept van het Atkins forum: Maancakejes 4 grote eieren klutsen ( of 5 kleine)
200 gram amandelmeel er door mixen.
voor 200 gr suiker aan natrena (dopje) er door mixen
60 gr gesmolten roomboter/kokosvet er door mixen
Een paar druppels amandel essence er door doen
voor 250 gr meel, bakpoeder er bij doen (half zakje) op de hoogste stand mixen en in muffin vormpjes (of papieren dingetjes) scheppen. Op ~175 graden in 20 min gaar bakken. Ook lekker met cacao, vanille, sinaasappelschilletjes. Zeer geschikt als bodem voor taart. Of in een ronde vorm gebakken, met cacao.
Doorsnijden, suikervrije jam er op en slagroom.
Afstrijken met chocolade. Dit is mijn basis recept voor alle cakejes, taartjes e.d.
Amadea
10 jaar geleden
Er staat geen yoghurt in dit recept, en amandelmeel is al in mijn antwoord genoemd.