waarvan is het vel van de hema rookworst gemaakt?

Is dit synthetisch? Ik vind de worst lang niet zo lekker meer als voorheen.
Het vel is veel dikker geworden, lijkt wel karton, plastic.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
11.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allereerst, ik ben het helemaal met je eens! Voor rookworst word ook gewoon darm gebruikt. Het spoelen van de darm in schoon water is bepalend of de worst ook taai en hard word. Misschien ligt hier een oorzaak? verder denk ik dat het ook te maken heeft met hoelang ze er liggen. De voorverpakte worsten worden meteen terug gekoeld en vacuüm verpakt, bacteriën worden dus gedood en gaat dus verandering van de worst tegen. Bij de hema liggen ze gewoon open aan de lucht (uitdroging).
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ook wij merkten, dat het vel van de gisteren gekochte Hemarookworst niet eetbaar was. Lijkt plastic. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
En mijn tanden zijn echt nog prima!

Antwoorden (1)

Het vel is van organisch materiaal. Zeker geen plastic en/of karton.
Het vel van een Hema-worst is altijd al steviger geweest dan de andere merken, vaak is dat ook de reden geweest dat de Hema-worst als beste uit de testen komt.
De enige verklaring die ik kan geven is dat je tanden niet zo scherp meer zijn. Slijpen is echter geen optie tenzij ze vals zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allereerst, ik ben het helemaal met je eens! Voor rookworst word ook gewoon darm gebruikt. Het spoelen van de darm in schoon water is bepalend of de worst ook taai en hard word. Misschien ligt hier een oorzaak? verder denk ik dat het ook te maken heeft met hoelang ze er liggen. De voorverpakte worsten worden meteen terug gekoeld en vacuüm verpakt, bacteriën worden dus gedood en gaat dus verandering van de worst tegen. Bij de hema liggen ze gewoon open aan de lucht (uitdroging).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aii verkeerd gepost (kan ik dit nog weghalen?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Organisch? Ik kan het mij niet voorstellen, dus dat betekend een darm? Zelfs m'n schoonmoeder van 88, die al heel wat Hemaworst heeft gegeten, vindt ze ánders dan vroeger. Ik at ze vroeger op de middelbare school tussen de middag. Zo'n 30 jaar geleden. Er is wel echt degelijk verschil.
Het vel is dik, niet knapperig.
Ik heb een mail gestuurd naar de Hema. Ik wacht af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een darm is waarschijnlijk wat ik bedoel, ik heb er weinig verstand van. Waarschijnlijk heeft je schoonmoeder van 88 een kunstgebit dus die zijn pijnloos te slijpen. Trouwens de smaak verandert naarmate je ouder wordt en Aafke1970, als je eerlijk bent, jij bent ook de jongste niet meer.