Hoeveel weegt een theelepel koek-en speculaaskruiden?

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/674476/speculaascake
ik wil graag bovenstaand recept maken , en ik heb een kleine weegschaal (in de vorm van een lepel om kleine gewichten te meten) ik vroeg me allen af, ik heb 4 tl koek en speculaaskruiden nodig, maar hoeveel weeg 1 tl ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
12.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm, in feite wil je een inhoudsmaat omzetten in een gewicht.
Daarvoor zou je het soortelijk gewicht van hetgeen je meet moeten kennen en dan kan je een exacte omrekening maken.
Ik weet het, dit is niet echt een antwoord waar je iets mee kan maar dat kan ik ook niet helpen.
Een handige tool vindt je op de volgende site:
http://www.omrekenen.eu/volume.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt toch ook een echte theelepel gebruiken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een normale theelepel gebruiken. Het gaat om de juiste verhoudingen 4:1

Antwoorden (1)

Meestal is een theelepel ca. 2 a 3 gram.
Maar er zijn uitzonderingen.

zie link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hoeveel moet ik dan nu rekenen, wat is het voor een koek/speculaaskruiden tl?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt toch wel een theelepel in huis?