Fileren

1.Eerst even schubben (kijk uit voor de stekels).
2.STEVIG SCHERP MES( niet te flexibel)
3.Maak aan beide kanten langs de borstvinnen, kieuwdeksel richting de bovenkant een snede.
4.Leg je mes langs de rugvinnen en snij de vis in tot aan de staart. (mes goed horizontaal houden)
5.Snij de filet los tot dat je de middengraat ziet.
6.Vanuit het midden naast de buikgraten achter de hoofdgraat iets los snijden.
7.Vanaf het midden met de punt van je mes richting de kopkant zo los snijden totdat je het WITTE van de buikgraten ziet.
8.Leg de snoekbaars met de rug rechtop zodat de ruggengraat recht op staat, druk je mes precies tussen de buikgraten en opstaande graten (de laatste zitten in de filet zelf)en snij de filet over de buikgraten los.
9.Je kan nu de opstaande tussengraat (pinbone) er tussen uit snijden.
10.Voor de andere kant begin je bij de staart de rest blijft het zelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok dat is de snoekbaars, nu de snoek?