ik wil look in de soep doen maar die is helemaal bevroren en verkleurd,, zou ik die nog kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (2)

Het is nooit goed als iets verkleurd, dus zou het niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is normaal dat de kleur iets veranderd als je verse look in de diepvries stopt.
Die kleurverandering doet niets af aan de smaak dus kan je hem nog best gebruiken.
Haal hem uit de diepvries laat hem 1/2 ontdooien en gooi hem in je lookpers.
Daar ik elk jaar een hele hoop look uit mijn tuin oogst vries ik hem direct na het oogsten in (wel gepeld natuurlijk) en ik heb hier nog nooit enig probleem mee gehad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je gemixte soep maakt hoef je hem niet eerst te persen natuurlijk even grof snijden en de pot in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat is Look?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog nooit gehoord van knoflook Voldemort?
Look is de verkorte vorm.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Oh, nou nee, daar had ik had ik inderdaad nooit van gehoord, knoflook ken ik natuurlijk wel.