Suiker kan je carameliseren, dit houd in dat je de suiker in een pan zo verhit dat hij bruin word, wel op blijven letten dat je het er op het juiste moment van het vuur haalt, anders verbrand het. .....hiermee krijg je de natuurlijkste kleur van caramel!

Toegevoegd na 2 minuten:
Op het moment dat de suiker iets donkerder is dan caramel gooi je de witte fondant er bij, tot gewenste kleur.
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Suiker heb je eerder in voorraad, dan kleurstoffen
Ik zou denken wat bruine kleurstof (of cacao oid) en een beetje gele. Ik zou eerst een beetje experimenteren. Je kan ipv fondant natuurlijk ook zacht, karamel(kleurig) snoep gebruiken. Dan even in de magnetron, 10 seconden oid, en dan uitrollen en bijv. figuurtjes uit snijden/drukken. Of ga je de hele taart bedekken in de fondant? Dan kan je beter wat met de kleur experimenteren. In taartwinkels is vaak van te voren gekleurde fondant te vinden. Kleurstoffen zijn vaak ook in verschillende kleurtinten als bijv avocado gevonden, waarschijnlijk zal je dan ook caramel vinden. Hieronder in ieder geval een recept voor zelfgemaakte marshmallow fondant, dat is heel makkelijk te doen en doe ik vaak ipv fondant kopen (ik voeg wel altijd wat vanille/pepermunt extract, smaakstof of vanillesuiker toe, dat is lekkerder), het is heel lekker en het vergt makkelijke ingrediënten en heel weinig moeite. Ook kleurstof toevoegen is makkelijker, omdat je het bij de gesmolten marshmallows kan doen voordat het hard wordt, ik vind dat een stuk makkelijker.
Succes met je taart/cupcakes/cakepops, wat je ook maakt.
Groetjes Tosca

Toegevoegd na 10 minuten:
Oh ja en je kan ook pindakaas of gesmolten candy melts met pindakaassmaak bij fondant toevoegen, als je daarvan houdt.