Kan ik ergens het deeg van New York Pizza kopen of met een recept zelf maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
9.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die pizzabodems van New York Pizza komen uit een fabriek, die maken ze niet zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom wil je het recept hebben??

Het beste antwoord

Het deeg dat bij New York Pizza (de keten) wordt gebruikt wordt kant-en-klaar aangeleverd, het is goed mogelijk dat je dit bij een groothandel kunt kopen.

Lekker pizzadeeg kun je echter heel goed en goedkoop zelf maken:

Voor vier pizza's:
500 gram bloem
Zakje gist
Bakje lauw water (250 ml)
Schepje suiker
Snufje zout

Keukengerei:
Grote kom
Deegroller
Vochtige theedoek
Vork

Doe de suiker in het bakje lauw water en roer tot het is opgelost, voeg nu de gist toe en roer dit door het water-suiker-mengsel, zet aan de kant.
Pak je kom en doe de bloem erin, maak een kuiltje in het midden groot genoeg voor het water-gistmengsel.
Als de gist gaat werken (je ruikt het en kunt het horen bruisen) en er ontstaan 'blaren' op het water dan giet je het in de kom.
Meng nu langzaam bloem door het vocht terwijl je zorgt dat er geen klonten ontstaan, na een tijdje heb je een grote bal die je kunt gaan kneden (schone handen!).
Het kneden heeft een effect om de gluten en de gist en is daarom echt noodzakelijk.
Als je het deeg goed gekneed hebt doe je het in de kom en leg je de vochtige theedoek over de kom heen en laat je het deeg op een warme plek een uur staan.
Als je het goed hebt gedaan is het nu minstens 2x zo veel (massa) geworden en voelt het deeg luchtig aan.
Rol het deeg nu (in 4 bollen) uit op een werkblad met bloem, doe ook wat bloem op je deegroller.
Hoe dunner je het deeg uitrolt hoe lekkerder je pizza straks wordt.

Maak een ronde pizza en beleg deze naar wens (of vouw heb half dicht voor een Calzone). 14 minuten bakken op 220 graden.

Beleg je pizza rijk en je wilt nooit meer iets anders dan zelfgemaakte pizza :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De beste bloem is van het fijne type (type 405) , ook wel 00 bloem genoemd.