Hoe maak je pitabroodjes warm zonder oven of broodrooster?

Ik heb geen oven en/of broodrooster en wil toch broodje shoarma eten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
38.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een pan, of in de magnetron.
Amadea
10 jaar geleden
In de magnetron is niet aan te bevelen. Daar wordt het broodje zeer taai van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Droogt het broodje ook niet uit door de magnetron?
Is zomaar een idee.
Amadea
10 jaar geleden
Wat denk jij dan dat ik met taai bedoel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het broodje kort op hoog vermogen opwarmt valt het wel mee met de taaiheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Minuutje in de magnetron op het hoogste vermogen inderdaad!

Het beste antwoord

In een afgedekte koekenpan of een hapjespan. Als het er een is met een Tefalbodem dan kan het rechtstreeks, op een laag pitje. Met een gewone bodem moet je eerst een beetje boter of olie in de pan doen, anders koekt het aan.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een pan hebt met een keramische anti-aanbaklaag dan werkt het net als met teflon: zonder olie of boter.

Andere antwoorden (1)

Wat Amadea zegt klopt.
Je kan je broodjes ook even op de barbecue leggen mocht deze toevallig branden.
Wel niet op het heetste plekje leggen. Op deze manier krijg je een tevens een ietwat gegrilde smaak aan je broodjes, zeer lekker met een stukje gegrild vlees en dito groentjes.