Ja, dit is een niet giftige schijnvrucht die je direct van de boom zou kunnen eten.
Hij zit bovenop de eigenlijke vrucht (met daarin de cashew noot) die wél giftig is, zolang hij rauw is althans.
De cashew appel heeft zacht vlees, is sappig en is aromatisch zoet-zuur en ruikt fruitig. Hij heeft veel vit. C en er kan uitstekend jam of siroop van worden gemaakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Omdat hij na het plukken slechts kort houdbaar is, wordt hij ( in tegenstelling tot de cashewnoot) nooit geëxporteerd. Vandaar dat je hem niet in het schap ziet liggen. Wél is hij soms als frisdrank te krijgen en zit vaak bij Chinese toko's in het assortiment.

Toegevoegd na 9 minuten:
Smaak is natuurlijk persoonlijk en niet iedereen zal hem zo maar lekker vinden. Vaak smaakt hij beter als hij even in de koeling heeft gelegen.
amc