Kan je vlees bakken in smeerboter?

Ik kom er net achter dat mijn boter op is en de supermarkt is al dicht. Kan ik gewone smeerboter van de boterham gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
87.7K

Antwoorden (4)

Smeer BOTER OF halvarine/MARGARINE. Het kan bij allebij. Ga er echter van uit dat je boter eerder verbrand dus niet te hoog vuur. In margarine zit veel water dus om de juiste hoeveelheid vet te krijgen moet je meer gebruiken. Door de toevoegingen zal ook de margarine/halvarine eerder verbranden. (boter is roomboter, margarine/halvarine is géén boter)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Halvarine of smeerboter is niet geschikt om in te braden. Halvarine en vergelijkbare producten bevatten 30-50% vet. Hoewel het vet op zich hetzelfde is als in margarine of boter (met 80% vet), bevat het teveel water. Bij verhitting gaat het water koken en daardoor sterk spatten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
boter kan gebruikt worden olieachtige spullen olijf, zonnebloem olie kan ook gebruikt worden het enige nadeel van boter is dat het heel snel aanbrand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kunt vlees bakken in smeerboter, maar het is niet de beste optie omdat het kan verbranden en een onaangename smaak kan achterlaten. Het is beter om boter met een hoger rookpunt te gebruiken, zoals geklaarde boter of olie.
een jaar geleden