Je hebt verschillende soorten
De twee meest gebruikte zij de steamer, waar er stoom in een de oven wordt gebracht en daardoor het voedsel wordt verhit
En je hebt de in de volksmond noemende Presspot
Bij deze wordt er vocht in een hermetisch afgedichte ruimte gecreëerd waardoor er een hoge druk ontstaat, bij de steamer gaat je werken met stoom van iets meer dan 100 graden, maar in de presspot kan je door de hoge druk de stoom laten oplopen tot over de 200 graden
Robby BB

Toegevoegd na 56 seconden:
DE presspot heb je ook in een ovenmodel