Kan ik deeg voor boterkoekjes invriezen?

Ik heb deeg gemaakt voor Antwerpse handjes te maken. Dit bestaat uit boter, bloem,suiker,ei!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Antwoorden (3)

doe het in een bakje dat in de vriezer past. bvb. van tupperware.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koekjes zijn erg leuk om te maken, maar vaak heb je nog deeg over. Truc: je kunt dit heel makkelijk invriezen! Hier een aantal tips.

- Maak een grote bal van het koekjesdeeg om hem in te vriezen. Maar nog beter: maak kleine balletjes en leg deze op een met bakpapier bekleedde bakplaat, en zet dit in de vriezen. Laat dit 30 minuten tot een uur vriezen, haal de bevroren balletjes daarna van de bakplaat, en doe ze in een dichte diepvrieszak of vriesdoosje. Deze moet helemaal lucht dicht zijn.

- Slimme tip: label het zakje of bakje met de datum en soort koekjesdeeg erop, evenals de baktijd en temperatuur (als je deze weet).

- Het koekjesdeeg blijft maximaal 4-6 weken goed.

- En tot slot: diepgevroren koekjesdeeg, hoeft niet eerst ontdooid te worden als je het gaat bakken. Bak het gewoon 2-3 minuten langer dan het originele recept.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit soort deeg is heel goed voor in de vriezer. Er zit niets in wat door het invriezen of ontdooien stuk gaat. In bakkerijen is dit gebruikelijk. Het beste is als je het ontdooit het zolang als het nog koud is te kneden en direkt te verwerken. Dit soort deeg mag/moet niet te warm worden. Dus laat het niet te lang liggen tijdens het ontdooien, doe het bv overnacht van de vriezer in de koelkast. Success