Ik weet niet zo goed wat ik elke avond moet eten omdat ik niet zo goed weet wat nu gezond of ongezond eten is kan iemand me hier verder mee helpen?

Normaal gesproken eet ik altijd hetzelfde aardappels enzo maar omdat ik niet zo gekookte aardappels fan ben wil ik wat anders maar wat eten jullie s avonds? ik wil graag afwisselen met eten zodat we niet altijd hetzelfde eten, het moet wel lekker en gezond zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Je eet pas gezond als je varieert. Dus gekookte aardappels met minstens 200 gram groente en iets eiwitrijks (vlees of vleesvervanger) is altijd prima. Wat ook prima is is rijst met diezelfde hoeveelheid groente, desnoods in een saus met bijv kipfilet. Ook kun je de gekookte aardappelen vervangen door rijst. Ook prima is pasta met weer die groente (groentepakket is prima, wel eten op de dag van aankoop) met rundergehakt en saus.

Ook goed is variëren met een keertje gebakken aardappelen en zelfs een keertje in de week patat is geen probleem zolang je maar ook aan je groente komt en iets eiwitrijks erbij eet.

Kijk eens bij AH recepten, makkelijk te maken maaltijden en altijd prima gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Goedkoop en gezond is o.a. Bruine bonen (superfood) met gehakt en uien. Daar kun je rijst bij doen.

Je kan voor adviezen ook in de link kijken:
10 jaar geleden
Kijk eens naar de schijf van 5, en probeer deze aan te houden. En van 1 x ongezond eten word je echt niet dik van hoor, net als dat dikke mensen van 1x gezond eten niet afvallen.

Verder probeer te letten op sausjes! Overal gaat tegenwoordig (room)saus overheen of mayonaise.

Kijk ook eens in de bibliotheek, ik haal daar regelmatig boeken over gezond en (makkelijk) eten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh dat typ ik ook net in de reacties. Sorry! Schijf van 5 inderdaad. +
Ritsuka
10 jaar geleden
Of bij de kringloopwinkel. Laatst een mooi boek gehaald 365 recepten voor het hele jaar, op seizoensgroenten gebaseerd etc, voor 3 euro!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je op google intypt: gezonde recepten met.... (net wat je in huis hebt), dan krijg je ook meerdere recepten met die groenten, vlees, vis of rijst.