Kan ik drumsticks en kipfilet in de frituur pan gooien?

Ik wil graag KFC kip proberen te maken en heb het mengsel er voor. Kan ik de drumsticks en de kipfilet gewoon rauw in de frituur pan gooien?

Weet jij het antwoord?

/2500

ja dat kan maar je moet ze eerst marineren in de karnemelk Leg de stukken in een kom en giet er de karnemelk over zorg dat de stukken volledig onder staan. Zet de kom in de ijskast en laat een nachtje marineren Haal de volgende dag de kip uit de karnemelk,laat uitdruppen en dep droog. Verwarm de frituur pan aan 180 graden.Meng ‘dan eieren met 160 ml melk en voeg je kruidenmengsel hier aan toe je moet een homogeen mengsel verkrijgen Dompel de stukken kip onder in het kruiden-ei-melk mengsel en zorg ervoor dat de stukken kip er mee bedekt is doe het daarna in de witte bloem,en zorg er voor dat het helemaal bedekt is Bak de stukken kip direct in de hete frituurolie afhankelijk van de grote van de stukken kip 4 a 7 min.tot ze lekker knapperig zijn Draai de stukken af en toe om zodat ze overal bruin en krokant worden. doe niet teveel stukken tegelijk in de frituurpan anders daalt de temperatuur van de olie te snel en word de kip gekookt en niet gebakken. Toegevoegd na 3 minuten: ik heb het andere antwoord verwijderd om dat het om oventemperatuur ging kwam daar te laat achter en om dat ik dat meestal doet

Snijd de filet in repen en leg een paar uur in yoghurt. Maak cornflakes fijner. Haal de kip uit de yoghurt en druk rondom in de cornflakes. 3 minuutjes frituren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100