Kan lamsbiefstuk gebruikt worden voor een stoofschotel ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

In principe kan je ieder vlees gebruiken in een stoofschotel.
Stoofschotels zijn ontstaan om vlees van mindere kwaliteit toch eetbaar te maken en dan vooral door de onderste klasse in de samenleving. Maar het kan ook perfect met vlees van eerste kwaliteit, al zal de bereiding dan wel sneller gaan, wat daarmee niet wil zeggen dat het beter zal zijn.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kon stoofvlees bij de slager kopen. Voor 1200 gram kostte dit 31 euro. Nogal een groot bedrag voor vlees in een stoofschotel. De biefstuk bij de Aldi kostte 16 euro voor dezelfde 1200 gram. (diepvries, maar dat was t bij de slager ook) Inderdaad kort aanbakken en daarna bij de stoofschotel kieperen :)

Andere antwoorden (1)

dat is zonde van je biefstuk ,een stoofschotel heeft al gauw 3 uur nodig als niet langer en een lamsbiefstuk een paar minuten ,maak je stoofschotel en doe de biefstuk gewoon er bij of haal wat vlees er bij van de lamsschouder en stoof dat er bij en bewaar je biefstuk voor morgen