Hoe zorg ik ervoor dat de vleesgeur verdwijnt voordat ik vis in de oven stop??

Ik ben nu kip aan het klaarmaken in de oven maar als deze klaar is wil ik er vis instoppen.
Ik ben bang dat de vis een vleesgeur gaat krijgen (vooral omdat deze sterk gekruid is).
Hoe voorkom ik dit??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Zo verdwijnen geurtjes uit je oven:
Breng een schaaltje water met
- het sap van één of meerdere citroenen óf
- azijn óf
- een drietal theezakjes met een flink scheut water (half onder)
aan de kook in de oven.
Als het kookt, oven uitzetten en met de deur dicht afkoelen. Verwijder dan de dampaanslag van de wanden.

Of zet een schaaltje gemalen koffie een tijdje in de oven, dat moet dan wel op kamertemperatuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gezien zou dit geen probleem mogen geven als je de oven een vijftal minuten op de hoogste temperatuur zet.
Mocht je toch nog een ongewenste geur waarnemen kan je het volgende eens proberen:
Neem een zuivere plantenspuit waarin je 1 deel water en 1 deel azijn doet, zet de deur of het raam van je keuken open en spuit enkele malen in de warme oven. De geurtjes zijn er gegarandeerd uit. Dit is ook een goed middeltje om je oven te reinigen als hij vol vetspatten zit, je moet dan wel een (liefst katoenen) doek bij de hand houden om je oven direkt na het spuiten de oven uit te kuisen. (oppassen dat je je handjes niet verbrandt)
En mocht je last hebben van een verstopte neus is deze intussen ook ontstopt.
Als je ooit al kokende azijn hebt geroken zul je wel begrijpen wat ik bedoel.