Is chocolademelk zonder laagje "gezonder"?

Als je chocolade in melk laat smelten en dan laat afkoelen vormt er zich aan de oppervlakte een dikke laag. Zijn dit vetten? Is het gezonder en minder calorierijk als ik deze laag er afschep?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

het laagje wat je noemt bestaat uit verschillende stoffen -waaronder vet- maar vooral veel eiwitten. Deze eiwitten maken het laagje tot het gezondste deel van je chocolademelk: eiwitten zijn proteïnen die op hun beurt de belangrijkste bron zijn van energie. proteïnen houden je fit, zorgen dat je huid en haren gezond blijven en vormen je spiermassa.

Wel moet ik zeggen dat deze proteïnen dus enorm calorierijk zijn. Als je aan het afvallen bent is het een goede afweging om het met een vork eraf te scheppen, als je echter gewoon een gebalanceerd voedingspatroon probeert aan te houden zou ik het zeker opeten.