Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een taart maken met een speculaas bodem maar kan de bodem met het beslag wel zo lang in de oven?

None

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe lang moet het in de oven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je de bodem maakt van speculaas met jam en boter gaat het wel:

http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=88194&userid=250673
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat kan op deze manier zo maak ik wel eens appeltaart
250 gr speculaasjes - 75 gr zachte boter -
Verkruimel de speculaasjes. Voeg de boter toe en roer tot het deeg kruimelig is.
Vet de taartvorm in en bestuif deze met bloem of paneermeel.

laat dit 30 min. opstijven in koelkast

Verwarm de oven voor tot 175 graden.
Bak de taartbodem plm 20 minuten in het midden van de voor verwarmde oven.
nu kan je de taart maken die je wilt

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is voor een vorm van 20cm rond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak wel eens een kwarktaart met speculaasbodem die ook in de oven gaat.
Ik verkruimel daarvoor eerst 200 gr. speculaasjes in de keukenmachine en vermeng die met 60 gr. gesmolten boter. Dit roer ik goed door elkaar en stort het dan in een ingevette springvorm. Met de voet van een wijnglas stamp ik de kruimelbodem dan goed aan in de vorm. dit gaat handiger dan met je hand uitdrukken.
De oven staat intussen voor te verwarmen op 150 graden C.
Dan klop ik 600 gr. kwark met 200 gr. Mascarpone (kan ook met crème fraIche) samen met 50 gr. witte basterdsuiker, 1 zakje vanillesuiker, een beetje kaneel en een snufje zout door elkaar en doe er één voor één kloppend 3 eieren door en wat honing.
Dit geheel giet ik in de vorm op de kruimelbodem en dan bak ik de taart zo'n 35-40 min.

Ik laat de taart dan uit de oven nog 5 min. afkoelen en haal even een lang mes langs de rand zodat die loskomt van de vorm.
Ik laat de taart nog 10 min. afkoelen en maak de vorm los en haal hem van de bodem om hem op een taartplateau te zetten. Dan laat ik hem helemaal afkoelen en zet hem nog 1 uurtje in de koelkast om helemaal op te stijven.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Dat is een kwestie van uitproberen wat de juiste dikte is van het deeg.
is het te dik dan komt het niet gaar uit de oven 9de taart wel) is het de dun dan verbrandt het.
Wat je het beste kunt doen is een plak speculaas deeg ( van de juiste diameter) afbakken en daarna de taart.
Als beide afgekoeld zijn plak je de taart op de speculaasplak, dit kan mat jam of chocopasta of gesmolte chocolade, daarna werk je de taart af zoals jij dat wilt.
Zo doen wij dat al jaren in de banketbakkerij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding