Had laatst wortelstamp gekocht bij de jumbo,zo'n zak met gesneden worteltjes en ui. Mag deze in de vriezer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
43.7K

Het beste antwoord

Als het rauw is, dan niet ... dan wordt in ieder geval de ui "snot" :-) als je het eerst kookt moet het geen problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het wordt er niet beter op...ik raad het je af.
wat je wel kan doen is het gewoon even koken, piepers jassen en er bij ook koken, stampen en na afkoelen onderin de koelkast zetten.
dan heb je er nog drie dagen lol van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het laatst in een diepvrieszak gedaan. Er hoeft geen water bij. Omvouwen en met de vouwkant naar beneden in de magnetron leggen. Niet te vol en over de zak verdelen. Dan koken tot de zak bol gaat staan. Uit de magnetron halen (oppassen is heel heet) in een vergiet en afkoelen met koud water. Dan in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de hutspot kan je ze gewoon rauw invriezen, mits je een goede vriezer hebt met meerdere sterren. Een vriesvakje is niet voldoende.
Voor je invriest;
Doe de groenten over in een stevige diepvrieszak, ik neem altijd zip-lock zakken, omdat je er dan uit kan strooien zoveel je nodig hebt en de rest weer terug kan doen in de vriezer. Erg handig als je een hele zak niet ineens wilt gebruiken.
Zet de vriezer op zijn koudst en vries zo snel mogelijk in. Na een tijdje moet je de zak dan even doorkneden en de groenten los houden, zodat het niet één grote klomp wordt. Steeds wanneer je iets uit de vriezer haalt en de zak ligt er nog in, even doorkneden of klontjes losmaken. Zo blijven de groenten los en strooibaar en bij het verwerken ontdooien ze sneller.
Je moet ze namelijk niet eerst ontdooien als je ze gaat gebruiken, maar bevroren in het reeds kokende vocht strooien. Zo blijft de smaak en de structuur behouden.
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Echt niet! Je moet ze alleen niet eerst laten ontdooien.
Daarom moet je ze ook zo droog mogelijk invriezen, dus zo koud mogelijk en de inhoud van de zak af en toe doorkneden zodat ze los blijven. Zo kan je ze bevroren aan het hete vet of gerecht toevoegen door ze te strooien. Ze garen dan snel en worden echt niet snotterig. Ik doe het al jarenlang op deze manier en koop ze vaak zelfs diepgevroren in een grote zak